Masz moc – egzamin na 100%
Kontakt
tel. 43 822 36 91
email: wodn@wodnsieradz.edu.pl adres: Sieradz, ul. 3 Maja 7

WODN w Sieradzu

  • 1 WODN w Sieradzu

    Wojewódzki Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Sieradzu jest publiczną placówką doskonalenia nauczycieli działającą na terenie województwa łódzkiego i funkcjonuje od 1989 roku. Organem prowadzącym WODN jest Samorząd Województwa Łódzkiego. Celem naszej działalności jest wspomaganie jakości pracy szkół oraz pomoc nauczycielom w pracy dydaktyczno - wychowawczej.
    Zapraszamy
  • 2 Nasze działania

    Działania, które podejmujemy umożliwiają nauczycielom doskonalenie i zdobywanie nowych kompetencji, wymianę doświadczeń pedagogicznych, inspirują twórczo poszukiwania oraz przyczyniają się do podnoszenia jakości pracy placówek oświatowych. Nasza praca opiera się na poczuciu odpowiedzialności i na partnerskim współdziałaniu, zaspokaja ambicje zawodowe, daje satysfakcję oraz umożliwia rozwój osobisty.
    Zapraszamy
  • 3 Nasza propozycja

    Chcielibyśmy, aby udział w proponowanych przez nas formach doskonalenia umożliwiał Państwu poszerzanie własnej świadomości zawodowej. Jesteśmy przekonani, że aktualna oferta zaspokoi oczekiwania środowiska oświatowego oraz sprosta wymogom dynamicznej rzeczywistości szkolnej, spotykając się z życzliwym odbiorem wyrażającym się udziałem w wybranych formach doskonalenia.
    Zapraszamy
  • 4 The Regional Teacher Training Centre in Sieradz

    The Regional Teacher Training Centre in Sieradz is a public institution which has been advising teachers in the Lodz region since 1989. Our aim is to support the quality of work in schools and help teachers in their work in the classroom. We enable the development and acquisition of new competences by the exchange of experiences, locally as well as with foreign partners, in order to inspire creative exploration.
    Welcome
  • 5 The Regional Teacher Training Centre in Sieradz

    Our work, based on a sense of responsibility and cooperation, gives satisfaction and enables personal development. Since 1st September 2014 we have been operating in two locations: Teacher Training Centre in Sieradz and our institution’s local branch in Wieluń.
    Welcome

Edukacja w czasach pandemii koronawirusa

Biuletyn Informacyjny Ery Edukacji Zdalnej

Zdalna praca szkolnych specjalistów

Biblioteki Pedagogiczne zdalnemu nauczaniu

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Łodzi

 Biblioteka Pedagogiczna w Sieradzu

Nasz Facebook

Platformy

Klauzula informacyjna

Tegoroczny egzamin ósmoklasisty z języka polskiego już za nami. Na stronie internetowej CKE znajdziemy arkusz egzaminacyjny (https://www.cke.gov.pl/). Niestety, nie ma jeszcze zasad oceniania zawierających proponowane odpowiedzi do zadań. Pojawiły się one na różnych portalach, między innymi na stronie Nowej Ery (https://www.nowaera.pl/egzaminosmoklasisty). Uczniowie mogą więc skonfrontować swoje odpowiedzi z odpowiedziami ekspertów. Mnie bardziej będzie interesowała zawartość arkusza egzaminacyjnego i odpowiedzi na pytania, jakie umiejętności sprawdzał, jakie typy i rodzaje zadań w nim zastosowano i wreszcie, co z tego wynika dla nas – nauczycieli.

Zapraszam do lektury.

Ilona Lewandowska

Czytaj więcej: Egzamin ósmoklasisty z języka polskiego – i co dalej?

Szanowni Państwo Poloniści!

To nasze ostatnie spotkanie z cyklu „Masz moc – egzamin na 100%”. Dzisiejsze zadania dotyczą pracy z tekstem. To taka kropka nad „i” przed jutrzejszym egzaminem. Wszystkie zestawy pomagały powtórzyć, uporządkować i zebrać wiedzę oraz przećwiczyć umiejętności potrzebne, by pozytywnie napisać egzamin. To była próba generalna, a dziś wypada mi tylko życzyć i Wam, i uczniom odrobiny egzaminacyjnego szczęścia. Mam nadzieję, że byłam pomocna.

Dziękuję za zainteresowanie i wszystkie dobre słowa, które do mnie kierowaliście, pisząc e-maile i … NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI.

Ilona Lewandowska

Czytaj więcej: Ostatnie spotkanie z cyklu „Masz moc – egzamin na 100%"

Drogie Polonistki i Poloniści

Przed Wami przedostatni zestaw ćwiczeń dla ósmoklasistów. Tym razem dotyczący tego, jak pisać opowiadania twórcze. Ufam, że zarówno prezentacja, jak i ćwiczenia dla uczniów, pomogą zebrać i uporządkować wiedzę na temat opowiadania oraz przećwiczyć wybrane umiejętności pisarskie. Materiał przyda się również nauczycielom innych klas, nie tylko ósmych. Zachęcam do korzystania.

Ostatni materiał z serii „Masz moc – egzamin na 100%” w poniedziałek rano (może nawet wcześniej, abyście mogli go przeanalizować zanim dacie do wypróbowania uczniom. Będzie to próba generalna przed egzaminem, czyli „Egzamin, ale trochę inaczej…”

Życzę miłego i pożytecznego korzystania – Ilona Lewandowska

Czytaj więcej: Piąty zestaw zadań - "Jak pisać opowiadanie twórcze

Drodzy „zdalni nauczacze”

To już czwarty materiał, który oddaję do Waszej dyspozycji. Tym razem spotykamy się na Facebooku – będzie się działo… Przed uczniami kolejne wyzwania. Napiszcie, jak im poszło albo, jak sprawdził się ten facebookowy zestaw zadań.

Czekam na Wasze uwagi i komentarze – e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Czytaj więcej: Czwarty zestaw zadań – „Lektura na Facebooku”

Drogie Polonistki i Poloniści!

Witajcie ponownie. Przed Wami trzeci zestaw zadań z cyklu „Masz moc – egzamin na 100%”. Tym razem zatytułowałam go „Nie zawsze tak samo, choć może o tym samym”, bo rzecz jest o motywach literackich (tak szczegółowo, to właściwie o jednym z nich – o motywie podróży, ale pojawiają się też inne). Życzę miłego użytkowania, zarówno Wam, jak i uczniom.

Zajrzyjcie również do komentarza metodycznego. Ponieważ widzę, że interesujecie się materiałami, które udostępniam (liczba wejść naprawdę mnie cieszy), proszę o uwagi i komentarze.

Możecie je przesyłać na e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Czytaj więcej: Trzeci zestaw zadań - „Nie zawsze tak samo, choć może o tym samym”

MASZ MOC – EGZAMIN NA 100%

Zestaw dotyczy wypowiedzi twórczych, w szczególności zaś tematów typu egzaminacyjnego. W sytuacji stresu egzaminacyjnego pewną trudność może sprawiać uczniom właściwe zrozumienie i interpretacja tematu. Stąd pomysł, by nauczyć ich, jak można w prosty sposób dokonać szybkiej analizy. Ale zanim osiągną pewną biegłość w odczytywaniu tematów egzaminacyjnych, muszą trochę poćwiczyć. Zestaw składa się więc z prezentacji oraz ćwiczeń dla uczniów.

Czytaj więcej: Drugi zestaw zadań – „To nie jest takie trudne…”

Masz moc – egzamin na 100%

Drogie Koleżanki i Koledzy Poloniści!

Oddaję do Waszej dyspozycji minizbiór zadań sprawdzających znajomość lektur obowiązkowych. Zadania odwołują się jedynie do lektur z klas VII-VIII, bo tylko ten zakres jest zakresem obowiązkowym na tegorocznym egzaminie (patrz: Informator o egzaminie ósmoklasisty). Dziś prezentuję materiał składający się z różnych typów zadań oraz z komentarza metodycznego. Oczywiście zadania nie wyczerpują zakresu wymagań podstawy programowej, są jedynie niewielka propozycją, której celem jest przede wszystkim wsparcie Was w trudnych czasach izolacji społecznej i niełatwej pracy zdalnej. Karta odpowiedzi do zadań zostanie opublikowana w piątek – 29 maja.

Zachęcam do zapoznania się i zastosowania zadań w pracy z uczniami. Proszę też o lekturę komentarza metodycznego, który jest swego rodzaju instrukcją obsługi zadań oraz objaśnieniem co, jak i dlaczego.

Życzę przyjemnego użytkowania. I tradycyjnie… – NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI

Czytaj więcej: Pierwszy zestaw zadań, czyli „Karuzela z lekturami”

https://pixabay.com/pl/images/search/gwiezdne%20wojny/Zbliża się czas egzaminu ósmoklasisty. Wielu nauczycieli zaczyna się denerwować, że czas ucieka, że edukacja zdalna, na którą jesteśmy zdani przez ostatnie miesiące, nie będzie tak skuteczna, jak byśmy tego oczekiwali, a co za tym idzie, przygotowanie uczniów do egzaminu okaże się mało efektywne. Podobnie odczuwają rodzice ósmoklasistów, ale i sami uczniowie, dla których egzamin jest równie ważny, choć nie zawsze to przyznają, jak to zbuntowane nastolatki.


Warto pamiętać, że przygotowanie do egzaminu, nie jest jakimś specjalnym zadaniem szkoły. Egzamin sprawdza wymagania z podstawy programowej, a więc realizując podstawę, przygotowujemy równocześnie uczniów do egzaminu. Oczywiście, że w czasie izolacji społecznej, gdy nie mamy z uczniami bezpośredniego kontaktu, zadanie to staje się trudniejsze, ale jeśli dobrze przepracowaliśmy czas przed pandemią (poprzednie miesiące, a nawet lata), to nasi uczniowie mają już pewien zasób, z którego mogą korzystać. Dlatego warto o nadchodzącym egzaminie myśleć pozytywnie i takie myślenie przekazywać swoim uczniom. Straszenie egzaminem nie wzmocni ich motywacji, wręcz przeciwnie, może podciąć im skrzydła. Wzmacniajmy więc motywację pozytywnymi komentarzami, konstruktywną informacją zwrotną, a nade wszystko podtrzymujmy z uczniami dobre relacje i budujmy ich wiarę w siebie.

Teraz już Państwo wiecie, skąd tytuł mojego artykułu „Masz moc – egzamin na 100%”. Artykuł jest tylko wstępem do pewnego cyklu prezentacji o tym samym tytule. Będę w nich proponować różnorodne ćwiczenia i wiązki zadań, które możecie Państwo wykorzystywać w pracy z uczniami. Materiały nie będą miały jednorodnej formuły, znajdziecie w nich wiązki zadań typu egzaminacyjnego, ćwiczenia porządkujące wiedzę z zakresu gramatyki i poetyki, zadania pozwalające sprawdzić znajomość lektur, a także doskonalące umiejętności pisarskie uczniów. Czasami będą to również linki do zasobów internetowych, które uznałam za warte polecenia. Postaram się, by prezentowane w moim cyklu materiały były różnorodne i jak najpełniej oddawały wymagania podstawy programowej, a jednocześnie „nie zanudziły” uczniów. Mam nadzieję, że choć trochę ułatwią i Wam, i uczniom „powtórki” przed egzaminem. Do zadań i ćwiczeń mojego autorstwa zamieszczona będzie zawsze karta odpowiedzi wraz z uwagami o celowości zastosowania danego zadania, a do prezentowanych zasobów internetowych - krótki komentarz o tym, jak je można wykorzystać.

Zachęcam również Państwa do kontaktu – mój e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Chętnie odpowiem na pytania, wyjaśnię wątpliwości i przyjmę konstruktywne uwagi od Was, którzy jesteście wszak „na pierwszej linii frontu”. Jeśli macie ciekawe materiały dla ósmoklasistów, to zapraszam również do współpracy – na stronie Ośrodka możecie się nimi podzielić z innymi nauczycielami, oczywiście z zachowaniem praw autorskich.

Pierwsze materiały ukażą się już w środę – 27 maja 2020, a następne ukazywać się będą w piątki i we wtorki. Na początek zadania dotyczące lektur, czyli „Karuzela z lekturami”

A więc zaczynamy i …. NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI.

Ilona Lewandowska, konsultant WODN w Sieradzu

BIP

Copyright 2020 WODN w Sieradzu