Aktualności
Kontakt
tel. 43 822 36 91
email: wodn@wodnsieradz.edu.pl adres: Sieradz, ul. 3 Maja 7

WODN w Sieradzu

  • 1 WODN w Sieradzu

    Wojewódzki Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Sieradzu jest publiczną placówką doskonalenia nauczycieli działającą na terenie województwa łódzkiego i funkcjonuje od 1989 roku. Organem prowadzącym WODN jest Samorząd Województwa Łódzkiego. Celem naszej działalności jest wspomaganie jakości pracy szkół oraz pomoc nauczycielom w pracy dydaktyczno - wychowawczej.
    Zapraszamy
  • 2 Nasze działania

    Działania, które podejmujemy umożliwiają nauczycielom doskonalenie i zdobywanie nowych kompetencji, wymianę doświadczeń pedagogicznych, inspirują twórczo poszukiwania oraz przyczyniają się do podnoszenia jakości pracy placówek oświatowych. Nasza praca opiera się na poczuciu odpowiedzialności i na partnerskim współdziałaniu, zaspokaja ambicje zawodowe, daje satysfakcję oraz umożliwia rozwój osobisty.
    Zapraszamy
  • 3 Nasza propozycja

    Chcielibyśmy, aby udział w proponowanych przez nas formach doskonalenia umożliwiał Państwu poszerzanie własnej świadomości zawodowej. Jesteśmy przekonani, że aktualna oferta zaspokoi oczekiwania środowiska oświatowego oraz sprosta wymogom dynamicznej rzeczywistości szkolnej, spotykając się z życzliwym odbiorem wyrażającym się udziałem w wybranych formach doskonalenia.
    Zapraszamy
  • 4 The Regional Teacher Training Centre in Sieradz

    The Regional Teacher Training Centre in Sieradz is a public institution which has been advising teachers in the Lodz region since 1989. Our aim is to support the quality of work in schools and help teachers in their work in the classroom. We enable the development and acquisition of new competences by the exchange of experiences, locally as well as with foreign partners, in order to inspire creative exploration.
    Welcome
  • 5 The Regional Teacher Training Centre in Sieradz

    Our work, based on a sense of responsibility and cooperation, gives satisfaction and enables personal development. Since 1st September 2014 we have been operating in two locations: Teacher Training Centre in Sieradz and our institution’s local branch in Wieluń.
    Welcome

Edukacja w czasach pandemii koronawirusa

Biuletyn Informacyjny Ery Edukacji Zdalnej

Konkurs ofert na stanowisko nauczyciela - doradcy metodycznego

Dźwiękowe opinie, porady i oceny na temat zdalnego nauczania

 

Zdalna praca szkolnych specjalistów

Biblioteki Pedagogiczne zdalnemu nauczaniu

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Łodzi

 Biblioteka Pedagogiczna w Sieradzu

Nasz Facebook

Platformy

100-lecie niepodległości

Klauzula informacyjna

Jeszcze jedna garść głosów dyrektorów i nauczycieli praktyków, którzy na co dzień mierzą się ze szkolną rzeczywistością, w tak nieoczekiwanie zmienionym anturażu. To nie są porady, nie są też gorzkie żale. Ot proza życia w zarządzaniu i organizowaniu nauczania. Jeśli komuś po lekturze zrobi się lżej na sercu, to dobrze, bo z lękami podszytymi niepewnością nie można pozostawać samotnym.

Z metapoziomu czyli zdaniem wicedyrektorki

„No i zaczęło się! Dyrektorzy wreszcie dostali upragnioną wolną rękę, wielkie pole do popisu w podejmowaniu decyzji. Szkoda tylko, że bez wytyczonych granic tego pola, bez asekuracji prawnej, bez jasnych i precyzyjnych zasad, formuł, procedur, etc.

czytaj całość

Czas, który trybem ekstraordynaryjnym nastał w szkołach, gubi z pola widzenia relacje, wzajemne oczekiwania, potrzeby i wszelkie subtelności. Wojna – takiej retoryki używają niektórzy komentatorzy – rządzi się swoimi prawami. Szkolne cele (rozkazy): realizować podstawę programową, oceniać, promować, robić szkołę nie pozostawiają przestrzeni do pytań. Robić, nieważne jakim kosztem, jakim nakładem sił i środków. Poniżej kilka zebranych głosów nauczycielskich, które są wyrazem zapomnianych chwilowo potrzeb i oczekiwań.

 

Nauczycielska odezwa do Dyrektorów i Nadzorów - do pobrania

Informacje, materiały metodyczne i porady na Platformie Informacyjnej - bezpośredni link
http://wodnsieradz.edu.pl/szkolenia-e-learningowe-2

Linki do podstawowych informacji dla nauczycieli bibliotekarzy

https://biblioteka.pl/artykul/Jak-pracowac-zdalnie-Cz-1/9590 propozycje „Biblioteki w Szkole”

https://biblioteka.pl/artykul/Pensja-a-praca-zdalna/9589 całość artykułu jest dostępna dla posiadaczy rocznej prenumeraty zamówionej w Wydawnictwie Sukurs

http://lustrobiblioteki.pl/2020/03/6-pomyslow-na-zorganizowanie-pracy-zdalnej-dla-bibliotekarzy/ do inspiracji

W poniższej tabeli zestawiłam zadania sprawdzające treści z podstawy programowej oraz ilość punktów, które można było zdobyć i ilość punktów zdobytych przez Ciebie. Proszę przeanalizuj, które zadanie nie sprawiło Ci problemu a nad czym musisz jeszcze popracować. W uwagach znajdziesz informacje ode mnie dotyczące zadań otwartych.

Oceń sam/sama czy ilość zdobytych punktów i procent wyniku jest dla Ciebie satysfakcjonujący. Pomyśl, jak wyglądała Twoja praca z arkuszem, czy przestrzegałaś zasad, czy wykorzystałaś maksymalnie czas.

 

Informacja dla ucznia o wyniku próbnego egzaminu z matematyki

Informacja dla ucznia o wyniku próbnego egzaminu z języka polskiego

Informacja dla ucznia o wyniku próbnego egzaminu z języka angielskiego

Zdrowie psychiczne naszych dzieci jest ważniejsze niż ich wyniki w szkole. Takiej treści post krąży po internecie pośród tysięcy innych – okolicznościowych. Okoliczność to zdalna szkoła, której kilkanaście milionów Polek i Polaków doświadcza od trzech tygodni, jak kraj długi i szeroki. Trudno powiedzieć, kto najboleśniej. Chyba jednak my, nauczyciele. Bo to nam kazano, ale także z własnego, niewypalonego poczucia misji zobowiązaliśmy się, zbudować rakietę i polecieć w kosmos. Elon Musk i NASA mieli na przygotowania wiele lat. My z projektem podboju kosmosu ruszyliśmy 16 marca 2020 r. a już 23 marca weszliśmy na orbitę okołoziemską. Tylko co jakiś czas daje się słyszeć: Houston, we have a problem. Dlatego post winien brzmieć: Zdrowie psychiczne naszych dzieci, nauczycieli naszych dzieci, jest ważniejsze niż ich wyniki w szkole. Nie ma w tym sformułowaniu niedorzeczności. Od lat utrwaliło się, że szkoła stoi wynikami nauczycieli. Mierzenia jakości, ewaluacje, pomiary, rankingi, tendencje, dotacje, progresja skoncentrowane na nauczycielach – jak ogar na zającu, były i są tego dowodem.

Czytaj więcej: Zdalne nauczanie – odyseja kosmiczna 

Drodzy Nauczyciele, Państwo Dyrektorzy

W tym wyjątkowym, z wielu względów czasie, chcemy być z Wami i wspierać, jak tylko to możliwe. W obliczu niebywałej rewolucji – organizacji zdalnego nauczania i organizowania w tych warunkach dydaktyki, oceniania nadto podtrzymywania na duchu uczniów zebraliśmy poniżej garść naszych nieśmiałych sugestii dotyczących oceniania w kontekście całego procesu. Wśród nas jest wielu czynnych nauczycieli, dlatego mamy śmiałość coś zaproponować:

 

OCENIANIE w nauczaniu zdalnym - nasze propozycje

Program nauczania – i wariactwo dziennika elektronicznego

Edukacja zdalna jest na tyle atrakcyjna, na ile można wykorzystać jej atuty. Na przykład to, że można pracować wtedy kiedy ma się na to ochotę, można samodzielnie planować czas lub dostosować się do możliwości jakie się ma. Może się tak zdarzyć, kiedy konieczne jest dzielenie komputera z rodzeństwem lub rodzicami. Można wybierać własne sposoby pracy, tempo, formy interakcji z nauczycielem itp. W edukacji zdalnej dużo ważniejszy jest proces i efekt, mniej ważny sztywny dryl czasowy. Czas ma zapewniać ramy, a nie zakładać pęta.

Dzwonią zdesperowani nauczyciele… czytaj całość

Współpraca

BIP

Licznik odwiedzin

1255180
DzisiajDzisiaj89
WczorajWczoraj393
W tym tygodniuW tym tygodniu878
W tym miesiącuW tym miesiącu878
RazemRazem1255180
Mój adres IP 34.238.190.122
UNITED STATES
US

This page uses the IP-to-Country Database provided by WebHosting.Info (http://www.webhosting.info), available from http://ip-to-country.webhosting.info

Copyright 2020 WODN w Sieradzu